reklama

Ako môže mamička na materskej zmeniť svet

Je niečo pred polnocou, o tomto čase už dávno spím. Tragická udalosť, poprava novinára a jeho snúbenice rozhýbala Slovensko. To, čo vychádza na povrch, ma značne znepokojuje. Nie som jediná, ktorej tento nepokoj kradne spánok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

A to je dobre.

Ak by nám bolo ľahostajné, čo sa okolo nás deje, tak je s nami nadobro amen. A práve tej apatie by sme sa mali obávať najviac... 

Boli by sme len poslušné ovečky, ktoré robia vždy iba to, čo sa od nich vyžaduje... 

Keď som sa začala pohoršovať nad tým, čo sa stalo, ešte som si naplno neuvedomovala, ako veľmi ma to zasiahne. Nuž, áno, nemohla som prestať plakať, smútok nemožno iba tak vypustiť, zabudnúť, povedať si, a čo, život de ďalej, to už nezmením.

V prvý moment som si naplno neuvedomovala, ako veľmi ma to zasiahne. Aké všetky procesy v mozgu sa tým spustia. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som viedla debatu a zastávala som prácu tohto novinára, moji oponenti sa do mňa s vervou pustili, že čo už ja, mamička na materskej, s tým zmôžem. 

Žijem obyčajný život, vychovávam dieťa, sprevádzam ho svetom objavov, vysvetľujem, čo nás obklopuje, spolu spoznávame svet, dávam pozor, aby bol v bezpečí.

Ako ty chceš zmeniť svet? Neviem ako. Nemám návod. Nepoužijem žiadnu motivačnú formulku, ani citát.

Podľa mňa, každý vedieme nejaký zápas. So sebou samým, pitvaním sa v minulosti, vedieme súboje so zlom, aroganciou, nespravodlivosťou. Na svoje otázky chceme poznať odpoveď. Niekedy musíme ísť do hĺbky, za hranice bežného áno, nie, možno, a neustáleho neviem; chceme poznať pravdu, aj keď je nechutná, nepríjemná a bolestivá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začať treba vždy od seba.

A ako sa snažím meniť svet k lepšiemu? 

Tým, že sa zo všetkých síl snažím neubližovať iným, pomáhať, ako je v mojich silách a možnostiach. Ako inak možno meniť svet, ak nie tým, že budeme žiť čestne, v súlade s prírodnými zákonmi; a viesť slušný život bez korupčného správania, nenávisti, okrádania.

Ostať človekom. Vidieť, ak niečo už mám pred očami. Povedať dosť, alebo prestaňte. Podať pomocnú ruku. Potešiť a rozveseliť. Objať slabého...

No ako ako, obyčajne:

...že sa aj popri rozprávkových knižkách, skicároch a kockách zaujímam o veci verejné, svet okolo mňa, o okolie, v ktorom bývam, že sa pozdravím mojim susedom, aj keď sa mi opakovane z nepochopiteľných príčin neodzdravia, že triedim odpad, snažím sa veci recyklovať, že poďakujem a poprosím, že poradím a pomôžem, a nič za to nečakám, že zbieram psie exkrementy, keď venčím psíka, že nešliapem po slobode a názoroch iných, že si život vážim a neodopieram právo na život iným, ...že žijem najlepšie, ako viem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám chyby, malé a či veľké strachy, ale na všetkom neustále pracujem. Nuž áno, žijem obyčajný život, ale robím všetko podľa najlepšieho vedomia a svedomia. 

Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu