reklama

Drobnosti počas dňa ma robia šťastnou

Pred šiestou mám v očiach šero. Privítala by som aspoň hodinu spánku navyše. Žabiatko nedočkavo poskakuje v postieľke, čaká, kedy ho z nej vyberiem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Joj, čo to: Mamina, ty si dnes aká lenivá, dolámaná, hovorím si nahlas.
Nemôžem sa prebrať.

Z vreckára postieľky vytiahnem knižku o zajačikovi. „Toto, toto, mama!“ ukazuje prstom. Nech sa páči, vravím, súbežne s ďakujem. Pampúšik sa chutne usmeje a urobí takú tú svoju rozkošnú grimasu. Sadá si chrbtom ku mne, ako keď sa v nestráženej chvíli schováva s nejakým úlovkom a nepraje si byť rušený. Otvára knižku, už je v príbehu. 

Obrázok blogu

Mám vzácnu príležitosť zdriemnuť si...

Šťuk. Všetky senzory podľahli spánkovému režimu.
Po polhodine vyskakujem z postele ako srnka, svieža a plná elánu. Pocitovo mám dojem, že som spala celú noc.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jaško pripravený a keď vidí moje konečne otvorené oči, daruje mi šťastný úsmev. S poďakovaním za chvíľkovú regeneráciu, beriem drobca na ruky, stískame sa, a hopsa, dávať nás do poriadku, aby sme nezmeškali deň. : ) 

Obrázok blogu

V čakárni detských pediatrov ma upútal jeden z oznamov na dverách:
U nás môžete klopať. No nie je to krásne? Keď vidíte niečo také sympatické, na čo nie ste zvyknutí, ovalí vás eufória radosti. Je to pre mňa taká správa, že ju mám potom v hlave aj niekoľko dní, a mám dobrý pocit z lekárov.

Po rozpálených dňoch padnú zrážky. A mne sa to v tomto sparne javí ako najvzácnejší dar. Výdatný lejak kropí úrodnú pôdu, ovlažuje všetko naokolo, predzáhradky aj ľudí, ktorí nemali dáždniky. Osvieži myšlienky a preberie k životu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri spomienke na nočnú búrku sa mi vracajú zážitky z obdobia tesne pred letnými prázdninami, myslím na roky takmer zabudnuté:

Keď sme sa s kamarátkou môjho detstva triasli od strachu, schované pred búrkou na tých najnevhodnejších miestach. V ruke držím piknikový košík, vidím Annu a Dianu v strašidelnom lese, kedy Anna čaká na pomoc, lebo si vyvrtla členok, a tak krásne sa bojí. Je to bláznivé, ale vtedy ste šťastím bez seba, lebo sa krásne bojíte. ; )

Obrázok blogu

Spomalenie aspoň chvíľami

Predpoludním dieťatko spí, doháňa prebdenú noc. Kontrolujem izbu, jeho sladký spánok pri otvorenom okne - kvapky dažďa hrajú na piane okennej parapety uspávanku.
Vzápätí kontrolujem jablkový koláč. Vypínam rúru. Ešte potrebuje pobudnúť v zostatkovom teple.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zalievam kávu. Vôňa kávy ako všeliek. Pozbieram kresby a voskové pastelky rozkotúľané po kuchyni. Som nadnesená. Akoby ma nič nebolelo a zabudla som na všetky smútky. Vravím si, ale no tak, hlavu hore, ideme ďalej... A skutočne to zaberá. Ostane mi opäť lepšie na duši. No áno, lebo nie vždy sa mi darí zvládať zápas s ľudskou aroganciou, surovosťou a bezohľadnosťou...

Obrázok blogu

Vnímam, ako sa vône miešajú. Káva, dážď, jablká so škoricou.

Keď sa opieram o kuchynskú linku a zapozerám sa kdesi cez okno, zachádzam hlbšie do minulosti, prvýkrát cestujem sama vlakom.

Akoby sa to udialo iba včera, spomienka na ten deň nezbledla. Akou významnou udalosťou bol pre mňa výlet do iného mesta. Cestovný lístok, čo som ho zvierala v dlani od vzrušenia, dobrodružstvo vo vlaku, to napätie, čo ma čaká na miestach, kde som nikdy nebola, kde to vôbec nepoznám. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Presne sa mi vybavuje ten deň, ľudia mesta, opustená rozbitá lavička a vôňa malého papiernictva, v ktorom som si kúpila dopisný papier a pohľadnice do zbierky. Ani odkaz kriedou, ktorý som nechala na chodníku, nezmyl čas. 

Obrázok blogu

Tešíme sa na otecka

Tatinovi posielame obrázky. Krátke správy o tom, aký máme deň. Obrázky z pieskoviska či výletu. Už sa nevieme dočkať príchodu, byť opäť v trojici. Teším sa na naše rozhovory, prechádzky, hry, náš smiech, jašenie, ktoré prichádza z ničoho nič. Alebo večer, keď za dverami počujem smiešky, či nezrozumiteľné šušušu, keď tatko uspáva.

A potom, keď všetko naokolo utíchne, prichádzajú naše nepísané rituály - spoločné posedenie pri káve, kedy sa hlbšie rozprávame. 
Vyjsť si do záhrady, usadiť sa v hojdačke, veľa sa rozprávať, alebo mlčať, byť pre nás...

Obrázok blogu

Život je krásny.

Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu