reklama

Aj úsmev môže byť zle pochopený :)

V predajni s detským sortimentom sa mi stalo niečo nezvyčajné. Vodič zásobovač pokladal nový tovar k pultu. Nadával. Hovoril nahlas, znechutený z celého sveta, ako je všetko nanič.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

 „Oničom,” opakoval dookola, keď sa vracal k autu pre ďalšie krabice.

Predavačky radšej nič nekomentovali, nijako jeho hrubé správanie nebrzdili. Zrejme, aby tovar vyložil čo najrýchlejšie, a čím skôr odišiel. Na predajnú plochu by sa vrátil pokoj, ktorý tu dominoval pred jeho príchodom.

Chŕlil hnev na všetky strany, červený a maximálne nespokojný. Musela som okolo pána prejsť, keď vtom spustil aj na mňa: „A ty sa čo smeješ!? Je ti tu niečo na smiech?” konfrontoval moju náladu. No a na moju adresu valil všakovaké poznámky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nesmiala som sa z neho, ani nič také, naopak, snažila som sa jeho frustráciu pochopiť - asi je unavený, v poslednom období nezažil nič pekné, žiadne povzbudenie, a možno sa cítil aj poriadne nedocenený.

Hovorím: Ja sa iba usmievam, neberte to v zlom, ale čo už môžem obhájiť takým argumentom. Prijal to ako provokáciu.

Z predajne som odišla predčasne. Síce mi ostalo nepríjemne, ale nehnevala som sa, ani som sa necítila ukrivdene. Jednoducho som to zo seba striasla. Bzuč. A už bolo dobre. :)

Hoci, od tohto incidentu ubehlo niekoľko dní, včera sa mi to opäť vrátilo:
Predavačka v takom malom obchode sa ma opýtala, ako to robím, že vždy keď k nej prídem pre čerstvé pečivo, usmievam sa, že zo mňa cíti vnútorný pokoj a šťastie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prekvapilo ma to.

„Viete, do obchodu mi príde veľa ľudí. Niektorí ani nepozdravia, alebo len popod nos zabručia, čo chcú kúpiť, a keď ich vyzvem, že nerozumiem, vybuchnú, akoby som im niečo urobila,” pokračuje zvesela.

Nedalo mi, tiež som si nenechala pre seba, čo som pani predavačke chcela povedať už dávnejšie:
Vy na mňa pôsobíte, že vás nič nerozhádže. So zákazníkmi viete zavtipkovať. Starším ľuďom pomôžete zbaliť nákup do tašky, pekne pomaly artikulujete, aby rozumeli, koľko čo stálo, aký je výdavok. S každým počas obsluhovania prehodíte zopár slov. Keď odtiaľto odchádzam, nabalíte mi samé dobré pocity. Vidieť, ako máte svoju prácu rada.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je krásne usmievať sa iba tak, bez príčiny, čo poviete?

Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu