reklama

Si to ešte ty?

Doteraz som výrazným spôsobom neriešila zmeny, ktoré nastali po narodení môjho dieťaťa. Jedného dňa som iba bola hodená do rieky... Aj som sa pristihla, ako sa samej seba pýtam, či sa neutopím, pritom som už normálne plávala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Tehotenstvo, pôrod, hormóny, obdobie šestonedelia, výbuch hormónov, prvý polrok uplynul, fakt, ani neviem ako: z dojčaťa je batoľa.

Obrázok blogu


Si to ešte ty?

Opýtalo sa čosi v mojom vnútri, celkom nečakane v jeden podvečer. Zaskočilo ma to.

Vzápätí sa mi premietol celkom iný večer spred troch rokov.

Možno k tejto rozspomienke dopomohlo práve zimšie počasie, dážď a vietor, živly, ktoré po tieto dni ukazujú svoju silu, spájajú sa rôzne energie, občas dochádza k explózii emócií, ktoré striedajú predtuchy.

Po jednom veľmi výletníckom dni sme ostali krásne unavení, vyštípaní od mrazu a vetra, únave sme sa podrobili ako pôžitku. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj milý čítal obľúbený časopis, dotýkal sa fotografií, spracúval sprievodný text, sníval a tak jemne sa usmieval spokojnosťou, akoby túto chvíľu pokladal za niečo identické; svoje, moje, celé naše. 

Maľovala som jeden zo svojich snov na výkres úplne abstraktne. Keď mi priniesol čaj, usmial sa očami, akoby mi práve skutočne rozumel, akoby vo mne ako-tak vedel čítať, lebo ja som strašne komplikovaná. :)

Obrázok blogu

O deťoch sme sa veľakrát rozprávali. Vedel, aký k nim mám vrelý vzťah, ako deti zbožňujem, poznal dôvody, pre ktoré som kedysi hovorievala, že nikdy nechcem mať deti.

Strašné slová, viem.
A poviem vám, bodá ma v hrudi, už len pri pomyslení, ako často som si to prizvukovala a zakazovala... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A teraz opodiaľ sedí muž, ktorý mi dáva toľko priestoru, koľko len potrebujem, toľko ticha a príležitostí osamieť. Dodáva mi odvahy.

Podporuje ma vo všetkom, čo robím, v mojich plánoch ma nikdy nebrzdí. Toleruje moje nálady, moju tichú povahu, pobáda k tvorbe, že nič z toho, čo robím, nie je zbytočné, že vôbec nie je trúfalé, po čom túžim.

Dal mi to navzácnejšie...

Obrázok blogu

Je dar, mať po svojom boku takého človeka.

Obrázok blogu

Neskôr listuje vo svojom fotoaparáte. Usmieva sa, zasnívaný a uvoľnený.

Mlčí.

Ako nevypovedateľne môže spájať mlčanie dve blízke duše, pritom tak rozdielne povahy, živly splynuli a nechávajú sa unášať prúdom...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rád sa pozerá, keď píšem na papier. Páči sa mu moje písmo. Je krásne, keď niečo spoluvytvárame, vystrihujeme, lepíme, do podarúnku vkladáme kúsok z nás, je v tom náš čas, myšlienky, ktoré adresujeme konkrétne, hoci v inotajoch, kreslíme, ako naposledy svadobný dar pre najlepšieho kamaráta.

Vzájomnosť.

Obrázok blogu

Cíti, že na koberci vidím malé jašidlo, ako všetci traja kráčame po výkresoch, farebnými stopami budujeme náš domov

Obrázok blogu

A odrazu tu bol malý človiečik... 

Obrázok blogu

...

________________________________________________________________________________

...pokračovanie nabudúce:

O tom, kam až ma priviedol prvý rok materstva. : )

Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu