reklama

Stalo sa to aj nám. Nikdy by som nepovedala, že stratím dobrú kamarátku

Keby si mohla a mala kam, odbočíš. A to už by bolo aké trápne, dať takto zreteľne najavo, že sa mi chceš vyhnúť. Viem, čo bude nasledovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Veď mi to nemusíš stále sľubovať

S výčitkami, že si extrémne vyťažená, povieš, že konečne musíme skočiť na tú kávu.
Lebo - čo už máš povedať.

Obrázok blogu

Načo je dobré pri každom náhodnom stretnutí opakovať, že sa ozveš, že zavoláš, že vyrazíme niekam von, že pri káve konečne poriadne pokecáme.

Obrázok blogu

...ako kedysi.

Obrázok blogu

Nechápem tú priepasť.
Aspoň mi povedz, že si si to v sebe takto upratala...

Obrázok blogu

Len nesľubuj, prosím Ťa, už mi nič nesľubuj.

Obrázok blogu

Pozri, keď k tomu dôjde najbližšie, stačí vzájomný pozdrav. Normálne, kultivovane.
Myslím, že to bude vyhovovať nám obidvom. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postačí aj také obyčajné: Ako sa máš... Ani som netušila, ako taká banálna otázka môže padnúť človeku dobre, vzhľadom k tomu, kam sme dospeli. Ver, poteší ma to omnoho viac, než teatrálne opakovanie, že podnikneme spoločnú akciu - sama z toho mávam trápne pocity, lebo Ťa do tejto situácie dostávam s každým neplánovaným stretnutím...

Obrázok blogu

Ja viem - si zaneprázdnená, nemáš času nadbytok, potrebuješ toho ešte toľko stihnúť.
Skús vynechať to patetické ospravedlňovanie. Ja Ťa chápem. Človek sa ospravedlní raz, dvakrát, ale ak to upadne do štandardu, ten zväzok slov už nemá žiadnu váhu.

Pochopila som, že nespadám do Tvojho luxusnejšieho spôsobu života. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Keď priatelia odchádzajú

Spomenula som si na nedávny rozhovor s celkom cudzím pánom v čakárni u doktora.

O izolácii - o moderných možnostiach komunikačných kanálov, v čase technologického mamonu, paradoxne, vzťahy medzi ľuďmi chladnú. O tom, že sused nepozná suseda.
O tom, že sa stretávame čoraz menej, rozprávame sa čoraz menej, že najlepší kamaráti z nášho života odchádzajú. Postupne - ale natrvalo.

Lebo aj vázičku, ktorá sa rozbila na menšie kúsky, môžeš zlepiť, ale črepiny už neprekryješ - iba ak, tak povrchovo. Dočasne...

Až teraz sa mi vybavujú mamine slová, ktorá mi ešte ako takej puberťáčke hovorila, že okruh kamarátov sa s pribúdajúcimi rokmi začne rapídne zužovať. Nesúhlasne som krútila hlavou, že mne (nám) sa to nemôže stať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ako som sa len mýlila...

Obrázok blogu

Stalo sa to aj nám

Poznáme sa už od škôlky, vyrastali sme na jednom ihrisku, spoločne zažívali prvé lásky a prvé veľké sklamania, bolestivé pády, mali pochopenie pre ranenú dušu.

Písali sme si listy. Keď sme, napríklad, kvôli škole, frajerom či dočasným pauzám v stretávaní, nemali na seba toľko času, svoje zážitky sme zdokumentovali na niekoľkých stranách listu, a potom ho hodili jedna druhej do schránky. Pamätáš? 

Boli sme také šialené, veselé, svojské. Mútili hlavy chalanom, také nedostupné, ale čestné.
Bláznili sa v kuchyni na starú hudbu, rozoberali texty, ktoré nás fascinovali. A potom tie nekonečné hodiny rozhovorov, smiechu - rozpitvávali sme svet, hodnoty, vzťahy, no všetko, zdieľali sme život jedna druhej, so všetkým, čo rokmi prichádzalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nechcem, aby si z toho, čo som Ti teraz povedala, mala výčitky, ani aby si sa trápila. Na to Ťa mám príliš rada. Len hľadám odpoveď, ktorá stále neprichádza.

Obrázok blogu

Kde sme urobili chybu?

Obrázok blogu

Možno som bola jediná, ktorá Ťa nikdy nesúdila...

Obrázok blogu

Vravela si, že som Tvoja jediná skutočná kamarátka

Keď si sa ocitla na samom dne prázdnoty a zúfalstva, ostala som, aj keď mnohí odchádzali. Ľudia sú neradi obkľúčení depresiou, nikto nechce, aby sa naň nalepili cudzie zármutky, byť bútľavou vŕbou, na to je nevyhnutná vlastná psycho-hygiena, odosobnenie sa.
Mala si istotu, že prídem a vypočujem Ťa.

Nikdy by som nebola povedala, že urobíš niečo také... A zahodíš naše rokmi pestované priateľstvo. Odkopla si ma ako takého psa, ktorého už nepotrebuješ. Možno si ma iba vyškrtla zo svojho života.

Obrázok blogu

Je mi to ľúto...

Obrázok blogu

Ahoj,

Obrázok blogu

kamarátka

Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu