reklama

Jeseň

Na severnej pologuli si sa začala 23. septembra. Zahýrila si sa farbami, preto som Ťa prostredníctvom listov rozposlala do rôznych kútov zeme. Občas, keď si vďaka hmle nevidím na špičku nosa, mám pred sebou obraz Pochmúrny deň. Netuším prečo. Vidím hrozivé súmraky a rozbúrenú vodu. Zmráka sa. Blíži sa ničivá búrka. Na obraze je skupinka sedliakov a obrezávajú stromy v zúrivej temrave. Autor obrazu, Pieter Bruegel, zachytil dramatický kontrast tieňov a drsnosť severskej zimy. A potom na ten obraz zabudnem a výjav, ktorý hmla spôsobí, sa vždy rozplynie ako sen.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Je romantické po niečom nepátrať. Nevedieť o zmenách, ktoré sa dožadujú našej pozornosti, prichádzajú neohlásene. Zmena je pohyb a človek pohyb potrebuje. To iba niektorým nevieme prísť na chuť. Ale stihneme povedať nie, kým preplávame na druhý breh. Ľudia sa mi už niekoľko dní zdajú akýsi veselší, milší, niektorých som pristihla pri speve, za ktorý sa vôbec nehanbili. A to ma vtedy veľmi zohrialo.

Hovorí sa, že jeseň je vhodným obdobím návratov, obdobím ľudovej mágie, že gaštany majú liečivú moc. Občas mi, ako dnes, príde na rozum babička Boženy Němcovej, jakoby něco šeptalo. Stromy k sobě sklání. Stromy se líbají a objímají?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ráno vstávam zavčasu, otvorím okno a prejdem bosá na balkón. Je mi zima. Vychutnávam si prvý nádych dňa. Ľahšie sa mi vykračuje a sníva počas celého dňa. Hovorím si, nech o tieto intímne pocity, trhliny, vône, pôvabné šumy neprídem, kým večer cítim vôňu jablkovej štrúdle alebo jablkové myši - nastrúhané jablká so škoricou v palacinkovom ceste. Cítiť škoricu, to je ako domov o pol siedmej večer.

Ďakujem, že si prišla.

***


Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu