reklama

Už chápem ľudí, ktorí opúšťajú Slovensko

Sprvu jedno vážne upozornenie. Pokiaľ obľubujete uvoľnené články s vtipom, plné harmónie, lásky a pôvabu, prosím nečítajte ďalej - nesadne vám. Svoj čas využite príjemnejšie, rekreačne, zmysluplne. Radšej. V dobrom vám to...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (176)

Udalosti posledných dní mnou poriadne zamávali

Vlna zdesenia, nepokoja, strachu. Hnus.
Pod tiažou emočného rozrušenia som napísala predošlý blog. A síce, asi sťažka možno nazvať blogom niečo, čo vzniklo v priebehu ani nie piatich minút. Primeranejším pomenovaním je skôr rozhorčený komentár. Ale prejdem rovno k jadru.

Je večer, niečo po 21. hodine, môj maličký synček spinká v bezpečí svojej postieľky. Možno až teraz, keď som sa stala matkou, prehodnocujem.

Premietajú sa mi rôzne situácie, zážitky, ľudské povahy, osudy mnohých ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prehodnocujem toto celé, nielen "polepšovňu" v Galante - koľko nechutností s prepuknutím kauzy zariadenia dotovaného šťátom teraz vyšlo na povrch, aký obraz vytvára tento prehnitý byrokratický systém o celej našej spoločnosti, čo je, aspoň pre mňa, tou poslednou kvapkou.

Práve teraz, a o to vystížnejšie mi behá hlavou výrok jedného študenta práva: Právo je výsadou bohatých.

Ak spadnete do obruče systému, ak si systém zaumieni, že vás dostane, že vás zlomí, zničí, nazvime si to, ako chceme, tak sa spravodlivosti nedovoláte. 

Videli ste film Leviatan? Odporúčam.

Uvažujem o trvalom odchode zo Slovenska. 

Nikdy by som neverila, že toto raz vyjde z mojich úst.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno ma za to budete odsudzovať - je množstvo dôvodov prečo. 
Lebo som zradca, nemám v sebe národnú hrdosť, že to tu zbabelo vzdávam. 
Že vidím iba negatívum v našej spoločnosti: skepsu, rozklad, rozpredanie, zapredanie "sa", neochotu, zlyhanie, nefunkčnosť. Korupciu. 
Slovensko bol vždy môj domov. 
Narodila som sa tu, chodila do školy, brigádovala, pomáhala, pracovala, tvorila, žila, ľúbila, smútila, zápasila, vyhorela, no napriek tomu som to tu nevýslovne milovala, so všetkým zlým, s čím som prichádzala do kontaktu, ale... 

Cítim sa tu ešte v bezpečí?

Každý rodič chce pre svoje dieťa to najlepšie. Práve, keď drobček zaspal, veľmi dlhý čas som sa naň dívala a kládla si množstvo otázok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cítim sa tu ešte v bezpečí? Už totiž nechcem, aby sa do môjho života vrátil strach, taký ten skutočný strach, ktorý vás paralyzuje, a až po rokoch zistíte, že ste v ňom uviazli, keď zistíte čoho ste sa na sebe dopustili.

Vždy mi hovorili, že v každom človeku sa snažím vidieť najmä to dobré.
Včera som, totiž, mala také nutkanie, ktoré sa dostavilo po rokoch. Zo skrýše - nuž áno, ako inak nazvať miesto, kde ukrývate tajomstvá - som vytiahla jednu škatuľu. V škatuli sú spomienky, výpovede, dôverné spovede a volanie o pomoc medzi riadkami.
Noc som strávila ich čítaním. Dopisy neraz obsahovali výčitku, aby som v prvom rade myslela na seba.
Myslieť na seba, nie v ponímaní, aby sa zo mňa stal sebec, ignorant, ale že svet je taký, aký je, ani zlý ani dobrý, ale prosto taký, ako je postavený na čudných princípoch, a dobrí ľudia, navyše, ak sú príliš empatickí, príliš citliví, príliš zhovievaví, keď kadečo strpia, nebodaj, ak dlhodobo trpia týranie akéhokoľvek druhu, ak o ňom mlčia, to majú strašne ťažké.
Človek by sa mal mať tak zdravo rád. Preto odo mňa prijmite jednu radu. Starajte sa nielen o svoj zovňajšok, ale pestujte aj svoju dušu ako záhradu, starajte sa o ňu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...pokračovanie nabudúce

______________________________________________________________________________________

V nastávajúcom článku zažité, uvediem príklady... Čoskoro

Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu