reklama

V jednej sekunde môžete prísť o všetko

Pokoj na chodbe prehluší naliehavé zvonenie. Silné pooperačné bolesti jednu z pacientiek donútili využiť zvonček. Po chodbe už beží sestrička.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Chvíľu som sledovala kvapkanie antibiotika, ktoré mi prúdilo do žily, ako po takmer okamžitom účinku injekcie prestávam vôbec niečo cítiť. Také bezváhovo a bezmyšlienkovo, pre mňa celkom nový neznámy stav. A potom úplné ticho a tma.

Zobudím sa na slová sestričky, že je čas na osobnú hygienu. Pozerám na lavórik s vodou na stolíku vedľa postele. Je v nej namočená gáza. Začalo mi dochádzať, že som teraz odkázaná na pomoc iných. Základná toaleta, úkony, osobný presun. Vtedy sa dostavilo mrzké rozpoloženie. Cítila som sa trápne, obťažne a nedôstojne. A hoci som vyjadrenia lekárov, že to bude mať zrejme trvalé následky, vzdorovito odmietala, chvíľami ma dobehli nepríjemné myšlienky. Hnev, otázky, strach. V rýchlosti akej prišli, som ich hneď aj zaháňala. Neexistuje! Intenzívne kričal vnútorný hlas. Sebecky som v tej chvíli túžila iba po jedinom. Chcem opäť normálne chodiť ako predtým. Nič iné neprichádza do úvahy! 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikdy predtým som neriešila komplikované otvorené zlomeniny, roztrieštené kostičky v členku, ťažké stavy po havárii, diagnózy v oblasti úrazovej chirurgie. Oboznámenie lekárov o zdravotnom stave preto môže byť zdrvujúce. Veď ešte nedávno boli pre mňa vlastné pohybové schopnosti samozrejmosťou, a zrazu počúvam fakty, možnosti ďalšieho postupu liečby, holú neprikrášlenú realitu. 

Človek má isté plány, prácu, aktivity. Tvorí, športuje, hrá sa. Žije normálny život. Síce vedie zápasy rôzneho typu, ale ľúbi, smeje sa, ide za svojim cieľom a krôčik po krôčiku dáva tým snom aj reálnu podobu, i keď na kadečo šomre, v podstate je šťastný, aj keď si myslí, že nie je. V jedinom okamihu však môže byť všetko inak a navždy preč. Vtedy sa preberie...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ono to ani nie je o tom, že by si človek nevážil, čo má. Ale nezvykne riešiť, že život sa môže nežiadane zvrtnúť a zmeniť k nepoznaniu. Keď ma predtým zastihla správa o nejakom hromadnom nešťastí, veľkých existenčných problémoch niektorých rodín, nešťastí, chorobe alebo hlboký žiaľ iných pri strate najbližšieho človeka, vždy ma to istým spôsobom vedelo zasiahnuť, ale na strane druhej som si ani nedovolila pripustiť, že by som sa, raz, ja sama alebo niekto z mojich blízkych mohol ocitnúť v tejto rozvrátenej polohe. Vtedy som len pocítila, aká som vďačná, že sa mi nič podobné nestalo a každý môj problém sa bleskovo ukázal ako zanedbateľne maličký. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O chvíľu začína víkend. Sadnete si za volant. Určite sa budete ponáhľať domov, za svojimi rodinami, láskou alebo zábavou. Nie je nutné za každú cenu riskovať. Nerobte si naschvál, upustite z riskantnej jazdy, arogancie a agresie (nielen) na cestách. Prosím, spomaľte. 

Buďme vždy vďační za to, čo máme...

Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu