reklama

A uplynul (si) mi

Chcela som napísať, koľko sa toho dá, za rok, stihnúť, lebo žiť treba naplno, že tento rok nie je len ďalším rokom, v ktorom som sa ešte viac (od seba) vzdialila, že zmeny, ktoré som plánovala sa neudiali, lebo bezo mňa sa ani nemôžu; začať treba od seba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

...lebo

Niektoré sny čakajú ako knihy, zapadnuté prachom, veci, ktorých sa niekoľko dní, niekedy aj mesiacov nedotknem, aby nebolo miesta na nové, aby nebolo chvíľ, ako tieto, ako tých zo včera. Ty si čudná, hovoria mi, stále mi to hovoria a ja neviem, či sa mám rozplakať, alebo len mávnuť rukou a tváriť sa, ako mi sú, všetky, tie ich povrchné názory ukradnuté, ako mi je dobre, takto. Viem, že to nie je dobré, viem, ako dobre znejú niektoré klamstvá, znejúce ako farby, ako teplo tejto (inej) jesene, keď prechádzky v teplom svetri dobre padnú, lebo tento mráz neštípe pod kožu. Iba ak - mrazia niektoré vety, pohľady a sklamania. Teraz chcem veľa tvoriť, veľa, potichu a v úzadí, iba plynúť, plynúť týmto životom ako plynie mesiac za mesiacom, bez toho, aby som (ich) rátala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď z trucu nesedím na parapetnej doske ako na strome a nesledujem neskoré návraty z diskoték, ako vtedy, na príchod A. z prvej brány, ktorá bola natoľko dospelá, že mala dovolené flákanie dlho do noci, prevážanie s frajerom na motorke, vášnivé bozky pod schodami za panelákom, až svadba jednu letnú sobotu, lebo si ju chcel odniesť na rukách, tam niekam, domov. Lebo všetci ho hľadáme. No.

Nedaj sa

Pôvabná jemnocitná nevesta, odovzdaný ženích so srdcom večného rebela.

Škaredý a drzý, strašne sexi, nikdy mi nepovedal nič pekné, aj tak som ho ľúbila.
Tak čisto, tak mlčky, nikdy som nechcela, aby mi patril.
Iba pocit... (a to, čo zostalo)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vtedy, ako také decko, čo už chcelo prežívať búrlivú lásku, som si hovorila, že láska nie je o momente svadobného obradu, prísľub, že navždy tu budem pre teba, ako ty pre mňa, že my, naveky. A že láska je všetko; prechádzky, rozhovory, odovzdanosť, byť vždy nablízku - akokoľvek ďaleko - výlety, sny, aj to všetko potom, keď už manžel a manželka, v časoch, keď spoločnú cestu krížia bežné existenčné starosti, vrásky a kilá navyše.

Už nesedím na schodoch a on, jej ženích, sa ma nepýta, či čakám na prechladnutie; vravel: žaba, ja ti, raz, prisámbohu nasolím na zadok, ako som sa (vtedy) preto odula, o niekoľko dní nato, sa vytratil z môjho života. V sebe nesiem tvoje slová: Nedaj sa, nedaj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako v tú nedeľu pred odchodom, keď po hádke vietor, dlhá prechádzka ulicami mesta, čudesný pohľad na cintorín, napodiv plná tónov, dojmov, plná života. Pospevujem si. V uličke remesiel som si pri Anouk vychutnala hravo ozdobené cappuccino, ktoré som nevedela vynachváliť. Chutilo, vyzeralo; lákalo. Môjmu bezprostrednému jeeej sa čašník milo zasmial. Opäť len hudba a pohoda medzi dievčatami, ktoré sa po dlhej dobe stretli.

M. mi pripomenula, ako som, kedysi, po všetkom čarbala vyplazených smajlíkov.

Hraj a nič sa ma, dnes, nepýtaj, nevyzvedaj, iba tu takto buďme, hovorme o hudbe, o textoch; život máme pred sebou, nech si to vždy pamätáme.

Som vďačná, že to nemusím vysloviť, priateľstvo je presne o tom. Už si žijeme svoje príbehy. Mnohé vydaté, ale stále mladé dámy, provokujúce svojou nenápadnou krásou. Tej sa (im) veľmi teším.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako sa máš? Ukáž sa.

Občas mi ešte príde takáto smska, akoby sa chceli uistiť, či som to stále ja, či mi nič nechýba, nehrozí, niekoľko dní sa v tej smske hľadám, akoby som si už ničím nebola istá, lebo práve vtedy je akákoľvek odpoveď lepšia, než takáto neistota.

A možno, nie sú začiatky, iba náhle okamihy, pre ktoré sme sa (v koncoch) stratili. /...alebo k nim vrátili? Ktovie.

Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu