reklama

S hrnčekom času Ti ďakujem

Mamke sa vytvára niekoľko vrások na čele, keď zabára oči do tituliek novín. Akoby zápasila s myšlienkami, ktoré sú dosť ďaleko od obsahu výtlačkov.

Písmo: A- | A+

Vynaložila si veľa úsilia, aby si svojim dcéram vyšla v ústrety, v ranom detstve, počas dospievania, Tvoja starostlivosť nás dodnes sprevádza úskaliami života, si pri plnení nášho životného poslania. Toľkokrát som Ti chcela poďakovať, že si stála pri mne, tíšila bolesť, stavy úzkosti, odpúšťala mi moje previnenia a mala si dosť pochopenia, keď moje nedefinovateľné nálady získavali nado mnou prevahu. Nie je ôsmy máj, nemáš sviatok, dnešok nehýri významným dátumom, to len Tvoja dcéra chce vtisnúť medzi riadky jedno vrúcne ďakujem. Ďakujem, ktoré sa mi kolíše v srdci. Neviem, či pre toto upečiem koláč a zavarím bylinkový čaj. Lyžička zaštrngá o hrnček s čajom, práve preto sa pozrieš mojim smerom, tým unikátnym pohľadom, aký má iba milujúca mama. A potom si nájdem ďakujem v Tvojom úsmeve, pohľade, dlaniach, ako toľkokrát predtým. Spolu sa zahľadíme niekam tam, tam za kopce. V mračnách, ktoré občas vytvárajú obrazce sentimentu, nahmatáme prvé kroky, prvé slová, prvé rady, prvé varovania, prvú výšivku, handrové bábiky a chuť bebe pudingu. Občas si na to dobré, rady zaspomíname, keď sme zlé chvíle (spomienky) zamotali do klbka zabudnutia, lebo je to takto najlepšie. Na istý čas. (keď ja už nechcem všetko vymedzovať časovými úsekmi) Raz si mi povedala, aby som si stanovila také želania, ktoré majú reálny pôdorys, aby sa mi raz aj splnili, pretože nesplnené želania vpisujú do našej povahy a duše sklamania. Malé sklamania bolia chvíľu, veľké pretrvávajú po celý život. Dnes viem presne, kam si tým mierila, a koľko životnej pravdy a skúsenosti tkvie v týchto slovách. Človek je vo svojich snoch gigantom, zato v realizácii trpaslíkom. Mamka, ďakujem Ti za všetko, čo si pre mňa spravila, a nenápadnými skutkami stále robíš, za lásku a každé láskavé (aj vytýkavé, lebo mi chceš dobre) slovo, za spomienky, ktoré sa viažu na čítanie rozprávok, všetky hry, výlety, za všetok čas. Nemyslím, že by kytica kvetov a objatie vyvážili hĺbku mojej vďaky, hoci aj do jedného vrúcneho objatia možno vhutniť lásku, zasiať tisíce slov i poďakovaní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mamka, ďakujem...

Marta Macošková

Marta Macošková

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aké len vedia byť ľahké a silné, rána, ktoré nie sú zaťažené na sľuby a želania. Lístie lesa Zoznam autorových rubrík:  čo priniesla jarNezaradenábesné zákonykým sa pehy vyšantiaartefakt, vietevlak do neznámalastovičky v hmle

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu